Selamat Sejahtera ke Atas Kamu

Photobucket

Sunday, September 27, 2009

Ceritera Raya: Raya kat KL? Best ker? Cinta? hm..

Seronoknya bila dapat tau yang UIA cuti raya 2 minggu. 1minggu sebelum raya dan seminggu lepas raya. Tetapi,apabila ayah beritahu yang kami mungkin tidak dapat beraya di kampung tahun ini,frust la jugak. Beraya di KL? best ke?Tapi apa yang penting,dapat beraya bersama keluarga tercinta.
Yang paling sedih bila smbut raya ialah,bila kita sedar rupanya ramai atuk dan nenek yang dah meninggal. Waktu saya kecil dulu,saya duduk bersama dengan embah lanang dan embah wedok. Surrounding saya banyak dipengaruhi oleh orang-orang tua yang mengajar saya erti hidup..pengalaman mereka yang banyak itulah yang membentuk pandangan alam saya. Rindu sangat. Mari kita sama2 sedekahkan al fatihah pada mereka.
Al fatihah...
Amin...
Dah2,jangan sdih2. Yang pergi tetap pergi..kita yang hidup ni mesti tetap teruskan perjuangan!!
Hm..ada satu situasi yang buat saya agak mati kutu nak jawab.
Bila beraya di rumah saudara mara ni, mesti ada yang cakap dialog ni:
"wah,sakinah dah besar sekarang...dah ada sape2 ke?"
Aduh, soalan "killer" ni. Nak jawab apa ye? Memang waktu mula2 masuk universiti dulu,saya memang dah janji dengan diri saya sendiri. Saya kalau boleh memang tak nak terlibat dengan hal-hal hati dan perasaan ( you know what i mean wright?). Saya kenal diri saya ni macam mana. Sangat sentimental. Kalau saya sayangkan sesuatu, payah untuk saya lupakan. Mak dan ayah memang dah pesan, tak boleh kahwin waktu belajar.Bagi saya pulak,kalau dah ada yang steady, baik terus kahwin je. Ini kan nak tunggu 3 tahun lagi. Baik tumpu study jer. InsyaAllah, Allah dan janjikan yang terbaik untuk kamu. Yakin dengan ALLAH!
Jadi, jangan cari penyakit ok!
Kronologi Aidil Fitri 1430H Saya:
18Sep-
Siapkan tempahan kuih yang tak habis-habis. Laku betul kuih mama. Alhamdulillah
19Sep-
Shopping malam raya bersama mama, kak Syidah, Eddy dan Yasmin di Chow Kit Road. Terpaksa parking kereta jauh sebab jalan sesak. Baju-baju memang jual harga lelong dah. .sempatlah borong sepasang baju kurung..cantik..!
20Sep-
Berkumpul bersama-sama sanak saudara di Taman Permata,KL. Seronok la jugak. Tapi lagi seronok kalau dapat beraya di Kula Kangsar dan Parit..baru dapat rasa suasana kampung sikit..hehehe..
21sep hingga 23 sep-
Ayah mengubah fikiran...dia nak balik kampung jugak! Kira2 pukul 3pagi raya ke 2, kami bertolak ke Parit(a.k.a Perak Tengah). Yeah..! 3 hari la jugak. Rabu baru balik.
24sep-
Beraya di rumah Kak Lina Mursyidah. Habis patah paip sinki rumah Kak Lina saya kerjakan. Maaf ye Kak Lina..huhu
25sep-
Beraya di rumah Siti Hajar, member sejak sekolah lagi. Seronok dapat jumpa sahabat-sahabat lama..;-)
Berat badan dah semakin bertambah...kena bersenam dan jaga pemakanan.
Slamat beramal!
Oleh: Sakinah Budiman

No comments:

Silk Road